Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu. Wyrażając zgodę, zgadzasz się na używanie plików cookie zgodnie z naszą polityką plików cookie.
Gdy odwiedzasz dowolną stronę internetową, może ona przechowywać lub pobierać informacje w Twojej przeglądarce, głównie w postaci plików cookie. Kontroluj swoje osobiste usługi plików cookie tutaj.
Najczęściej wybieraną umową, która obejmuje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika, który zajmuje się transportem w ruchu krajowym czy też międzynarodowym jest OCP. Odgrywa ono bardzo dużą rolę, jeśli chodzi o prowadzenie działalności przewozowej.
Pozwala ono przenieść ewentualną odpowiedzialność finansową na ubezpieczyciela, gdyby wystąpiła jakaś szkoda. Ubezpieczenie nie jest obowiązkowe, jednak ze względu na bezpieczeństwo finansowe przewoźnika warto je posiadać.
Bardzo duża liczba przedsiębiorców niestety kieruje się ceną i w ten sposób wybierają te tańsze polisy, które na dobrą sprawę nie chronią ich odpowiednio. Warunki OCP mają swoją ochroną ubezpieczeniową obejmować odpowiedzialność cywilną przewodnika oraz chronić go finansowo za szkody, które wystąpią w czasie wykonywania zawartej umowy przewozu z tytułu niewykonania lub też nienależytego wykonania takiej umowy przewozu towaru, czyli uszkodzenie, zniszczenie towaru, opóźnienie dostawy czy też kradzież towaru.
Podczas podpisywania umowy na ubezpieczenie transportowe należy dokładnie nakreślić typ działalności oraz zakres, w jakim ma być poniesiona odpowiedzialność. Na tej podstawie należy zdecydować się które ubezpieczenie będzie odpowiednie i które najlepiej gwarantuje pokrycie odpowiedzialności cywilnej. Ważny jest fakt, że w momencie, gdy polisa posiada wąski zakres ochrony, nie zawsze można liczyć na jej skuteczność.
Ubezpieczenie OCP, które warto rozważyć, powinno chronić od wszelkich możliwych wydarzeń. W zapisie umowy zgodnie ze specyfiką wykonywanych przewozów muszą znaleźć się takie elementy jak:
Ten zakres daje dość spore pokrycie i chroni od wielu możliwych zdarzeń, jakie występują w transporcie drogowym towarów. W momencie, gdy przewodnik nie zadba o to odpowiednio i pewne zapisy nie będą ujęte w umowie, to w razie wystąpienia szkody nieobjętej polisą, będzie musiał sam pokryć je finansowo.