Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu. Wyrażając zgodę, zgadzasz się na używanie plików cookie zgodnie z naszą polityką plików cookie.
Gdy odwiedzasz dowolną stronę internetową, może ona przechowywać lub pobierać informacje w Twojej przeglądarce, głównie w postaci plików cookie. Kontroluj swoje osobiste usługi plików cookie tutaj.
Pandemia koronawirusa trwa już przeszło rok. Coraz więcej osób decyduję się na podróże zagraniczne, pomimo wielu obostrzeń oraz dynamicznej i niepewnej sytuacji wywołanej przez COVID-19. Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób chroni Cię ubezpieczenie turystyczne, gdy podczas urlopu spędzanego za granicą zarazisz się COVID-19, a także, czy w przypadku ubezpieczenia kosztów rezygnacji, dotyczy ono również zachorowania na koronawirusa.
Przed pojawieniem się COVID-19, jednym z podstawowych wyłączeń odpowiedzialności w przypadku ubezpieczeń turystycznych, była właśnie epidemia. Gdy celem Twojej podróży było miejsce rozprzestrzeniania się pewnej choroby i podczas pobytu dotknęła ona także Ciebie, wówczas ubezpieczyciel pokrywał koszty leczenia, a także transportu do kraju. Jednak pandemia koronawirusa wiele zmieniła w tym zakresie. Z tego artykułu dowiesz się jakie warunki ubezpieczeń turystycznych, w związku z COVID-19, proponują konkretne firmy.
W wakacje 2020 r., mało którzy ubezpieczyciele, w ramach oferowanej polisy, gwarantowali pomoc w sytuacji zachorowania na COVID. Jednak utrzymująca się pandemia oraz rosnąca chęć podróżowania, sprawiła, że w 2021 roku większość ubezpieczycieli, którzy posiadają w swojej ofercie ubezpieczenia turystyczne, zapewnia pokrycie kosztów leczenia w przypadku nagłego zachorowania na koronawirusa podczas odbywanej podróży.
Jak to zwykle bywa, wypłata środków odbywa się pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim należy przestrzegać wszelakich obostrzeń i zaleceń obowiązujących w danym kraju. Dlatego też przed wyjazdem warto się z nimi zapoznać i monitorować ewentualne ich zmiany w trakcie podróży, gdyż żadna firma ubezpieczeniowa nie dokona wypłaty odszkodowania, jeśli dana osoba nie przestrzegała zasad wynikających z prawa miejscowego.
Warto także pamiętać, że ubezpieczyciele nie pokrywają kosztów związanych z kwarantanną profilaktyczną tj. po kontakcie z osobą zakażoną czy po przybyciu do konkretnego kraju.
Aviva pokrywa koszty leczenia związane z COVID-19 jeśli spełnione zostaną dwa warunki. Po pierwsze, w sytuacji gdy podróż odbywa się do kraju europejskiego, tudzież do państwa leżącego w basenie Morza Śródziemnego. Po drugie, gdy umowa została zawarta na czas do 21 dni.
Ubezpieczenie turystyczne Aviva nie obejmuje:
Ubezpieczenie poza granicami Polski zadziała, w sytuacji zachorowania na COVID-19, gdy nie nastąpiło rozszerzenie polisy o koszty leczenia świadczone jako następstwo wykonywania ciężkiej i wymagającej pracy fizycznej.
Ten ubezpieczyciel zapewnia ochronę, gdy do zakażenia koronawirusem dojdzie poza granicami Polski. Istnieje jednak jeden wyjątek. Ubezpieczyciel nie pokryje ich, jeżeli Twoja podróż odbywa się do kraju, dla którego Ministerstwo Spraw Zagranicznych wydało 4 stopnień zagrożenia, co jest równoznaczne z odradzaniem wszelkich podróży w tym kierunku.
Warto jednak pamiętać, że w przypadku AXA Assistance nie ma możliwości pokrycia kosztów kwarantanny profilaktycznej, a także nie posiada ona w swojej ofercie ubezpieczeń związanych z pokryciem kosztów w przypadku rezygnacji z podróży.
Ubezpieczenie od UNIQA chroni w sytuacji, gdy do zakażenia się wirusem COVID-19 dojdzie podczas pobytu poza granicami kraju.
Ubezpieczyciel ten, oferuje także świadczenie w przypadku zachorowania Polsce, na skutek którego będziesz musiał zrezygnować z podróży. Wówczas UNIQA pokrywa związane z tym koszty.
Ten ubezpieczyciel pokrywa koszty leczenia, a także transportu (do wysokości sumy ubezpieczenia), gdy zachorujesz na COVID poza granicami kraju.Ubezpieczenie to, obejmuje także koszty związane z przebywaniem na kwarantannie oraz w ramach izolatorium, które zostały zalecone przez medyczne lub sanitarne służby danego kraju. Ponadto, jeśli po przebyciu choroby konieczna jest rekonwalescencja (zlecona przez lekarza prowadzącego w porozumieniu z lekarzem Centrum Obsługi Klienta Warty) to ubezpieczyciel pokrywa, a także organizuje wszelakie kwestie związane z zakwaterowaniem trwającym do 5 dni.